Alla inlägg den 27 april 2011

Av Isabella - 27 april 2011 14:03

Idag kollade jag min mejl, där fanns ett litet mejl från mormis där det stod att dem har en solstol till mig. (Jag tror att min mormis är universum!) Hon frågade också om jag kunde hämta den. Sambo jobbar ju och i helgen ska vi bort. Ingen solstol till mig förän nästa vecka tänkte jag. Men mormis sa att dem kommer och lämnar den imorgon. Tjoho. Tänk att jag har en Larsson och mormis som kommer med solstol till mig. Jag känner mig som värsta bortskämda snorungen. Men det är jävligt härligt!


Min huvudvärk är fortfarande ihärdig. Grrrr. Det är nog (h)järnbristen jag lider av. Fantomsmärtor vill säga. Höhöhö.


Pappa var här nyss också. Han kom och drack en kopp kaffe på lunchen. Tänk vad mysigt att min pappa kan komma på lunchen bara sådär. Det är mys.


Av Isabella - 27 april 2011 11:28

Igår var jag i centrum. Jag köpte en ny löpare till köksbordet. Gjorde ett jävla bra kap. Hade 20% rabatt. Jag passade på att köpa solskyddsfaktor. Jag skulle köpa alvedon också till sambo. Men jag blev så irriterad på apoteket över att sen det privatiserades säljs aftonbladet (??????) där. Plus de här jävla "egna varor" gått överstyr. Företagen som gör t.ex ansiktskräm (varför man nu ska sälja ansiktskräm på apotek också, men, men.) producerar på de egenmärkta krämerna (hjärtats, kronans o.s.v) och sina märken. Vilket resulterar i att man konkurerar ut sig själv eftersom att de egenmärkta är billigare. Det går ut över löner o.s.v på det företaget för någonstans måste man dra ner på kostnader om man ska kunna levera billigare varor. Dessutom är det svårt för oss "svenssons" att vara solidariska mot dem som jobbar på de fabrikerna. Så, anyway blev jag sur och gick ut ur det där privata apoteket.


För att gå in i nästa. Vi har nämligen två apotek i vårat centrum. det är också något som förbryllar mig. Det var ju ett jävla tjat om att konkurens drar ner priserna på medicinerna. Har de blivit billigare? Näe. Däremot kan vi handla fyrahundrasextitvå andra varor som har niente med medicin att göra? Dessutom så har de kvinnorna (för det är majoriteten kvinnor som öppnat apotek sedan det privatiserades) hälften av kunderna för att var man än vänder sig i ett centrum så ser du ett apotek. Suck. Dem kanske satsar på att göra som seveneleven, deras motto är att om man har en seveneleven i ryggen ska du se ett annat seveneleven. Goooood. Jag blir tockitocki.


Så jag handlade ingen jävla alvedon. När jag kom hem fick jag sjukt ont i huvudet.Typiskt Kunde jag inte bara låtit bli att tjura och köpt den där jävla alvedonen på ica i värsta fall då? Var jag tvungen att gå in på jävla hjärtat och bli förbannad för att sen gå in på medstop och hetsa upp mig ännu mer. Sen går jag hem och får huvudvärk. Den har hållit i sig hela natten dessutom. Så nu sitter jag här och orkar inte ta mig till centrum för att handla alvedon äns på ica. Skyll mig själv. Tjurkärring.

Ovido - Quiz & Flashcards