Alla inlägg den 26 april 2011

Av Isabella - 26 april 2011 10:55

Igårkväll innan vi skulle sova, i sängen. Lampan är släckt.


I- (suckar, stånkar, försöker vända sig) Fan! Nu börjar magen bli tung. Förstår du vad jag menar?

H- Äh, ja, tung?

I- Alltså, inte bara krånglig att ha, du vet jag har haft ont och har haft problem, men nu är den tung att bära på. Är du med?

H- Jo, tung. Jag förstår. Inte lätt. Utan tung.

I- Ja, men den väger liksom mycket förstår du? Själva magen.

H- Ja, inte lätt alltså, utan tung. Jag vet vad tung är älskling.


En annan.


H- Har du tagit bort toarullen härifrån?

I- Ja, den står på fönsterbläcket.

H- Är du säker? På fönster bläcket?

I- Jaaa, jag är säker!

H- På fönsterbläcket? På utsidan?

I- (skratt, skratt, skratt) Näe, på insidan så klart.

Ovido - Quiz & Flashcards