Alla inlägg den 8 april 2011

Av Isabella - 8 april 2011 09:59

Igår ringde sambo på väg hem från jobbet, han lät lite konstig i tonläget. Jag frågade om det var något som hänt. Han svarade att han inte fått sin semester som han ansökt. Vilket stör våra planeringar att föda i Hudik. Jävla skit. han har fått semester hela juni, men jag ska ju inte föda förrän andra juli, och tänk om jag går över tiden? Typiskt. Vet inte riktigt hur vi löser dettta. Jag har ju sett fram emot att åka upp. Jag vill ju så himla gärna vagga omkring och ha mina sista veckor däruppe. Bland kossor och gårdar och loppisar och annat. Istället för att sitta här.


Ibland händer det oförutsägbara saker.


Jag som jobbar fackligt vet ju att man har rätt till att få veta sin semester minst två månader innan smestern äger rum. Vilket han inte har nu. Men eftersom han inte är medlem i facket (jag vet, jävla idiot) så blir det svårt att säga något om det. Så vi får väl se hur det slutar.

Ovido - Quiz & Flashcards