Alla inlägg den 14 april 2011

Av Isabella - 14 april 2011 14:03

Fy fan vad man ångrar grejer man gjort i stundens hetta.


Fick brev från kronkalle idag. Tjoho, tänkte jag. Äntligen ska dem dra pengar ifrån en inkomst som jag fan inte har. Helvete. Tänk vad man skulle göra för att kunna få saker ogjort. Tänk vad skönt det skulle vara om jag kunde få betala på en skuld med bra ränta och inte ha prick. Det är inte skulden i sig som gör att jag har panik. Det är att ha så jävla lite pengar över sen. När jag jobbar, så drar kronofogden nästan 7000:- av min lön. Nu när jag är sjuk så drar de 80:- per dag vilket blir 2240:-. Jag ska betala hyra, mat, fackavgift, el, tv, telefon, och allt annat som man behöver betala med 8753:-. Jag vet att det finns folk som klarar sig på hälften. Men det är så jävla sugigt bara. För jag klarar mig inte.


Det skulle sitta så fint med ett trevligt lån, som jag betalar 2000:- på i månaden. Då skulle jag anse mig vara sjukt rik varje månad. Plus att efter två år skulle den där äckliga pricken vara borta. Plus att efter tio år skulle jag vara skuldfri. Då kan vi köpa ett hus sen. Drömmar.


Fan, idag känner jag mig som slajm på havets djupaste botten. Usch.


Men det är fint väder.

Ovido - Quiz & Flashcards