Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Isabella - 21 februari 2011 18:39

Idag har jag tittat på film och packat. Jag har inte spytt idag. Det är så himla skönt när jag inte spyr. Det är skönt för tandköttet, för jag behöver inte borsta tänderna stup i kvarten. Det är skönt för halsen, för jag slipper magsyra i halsen. Det är skönt för huvudet, för huvudvärken håller sig på sitt hörn när jag har mat i magen. Det är mindre skönt för magen, för den är inte van att vara mätt. Bebis får det ganska trångt därinne nu. Hähähä. Trängre kommer det bli viskar jag till bebis och petar lite på honom där han ligger därinne och sparkas. Så, som rubriken lyder, tack så hjärtligt för idag. Nu orkar jag med ett antal skitdagar om de skulle komma. Kärleken till bebis växer och får utrymme dessa dagar. Fan, vad jag gillar det!


Är gräsänka ikväll.


Min man han ska på hockey, på hovet han ska vaaaa.

Han ska skrika hela kvällen, och hejja det han ska!

Ooooo, ooohooowowow.

För idag så mår jag braaaahaaaahaaaahaaa.


Sjunger till melodin av gräsänklingsblues. Hittar på nya rader allt eftersom.

Av Isabella - 21 februari 2011 11:34


I helgen har jag varit gräsänka. Varje gång jag är det så sjunger jag denna. Det kan vara världens bästa låt.



Kanske att denna är snäppet bättre. Povel Rammel är det bästa man kan lyssna på. Jämt. Jag och Stefan och mosteringring sjöng alltid den här, högt uppe på berget och itma hoha. Tänk vad skoj det var. Anywho så är Povel ett ess. Han vinner över allt.


Så i lördags var jag ensammen. Jag passade på att baka lite på kvällskvisten.

  Ser väl inte sådär ljuvligt ut innan det varit i ugnen.


  Men titta vad mumsigt det ser ut efter. Kokostoppar. Jag åt skitmånga för att jag äter allt jag kommer åt nu, vare sig jag spyr upp det eller inte. Sen ligger jag helt stilla för att det ska sjunka ner till tarmarna.Ibland funkar det. Ibland funkar det inte.


 

Jag har druckit juice också. Den här lär jag aldrig köpa igen. Den var svinäcklig. Smakar det morsan tvingade i en när man va magsjuk. Smakar likadant på vägen upp. När det skvätte i hela badkaret, blå-lila stänk på vitt kakel. Så smakar det.

Ovido - Quiz & Flashcards