Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Älskad till tusen.

Av Isabella - 27 januari 2011 19:27

Idag så smsade jag min "mammatyp". Min pappas fru vill säga. Anledningen till att jag kallar henne mammatyp är en händelse som skedde när jag var sjutton, arton och hade stukat foten något så förjävligt på gymnastiken. Jag och en kompis fick skjuts av någon lärare till södertäljeakuten och blev sittandes där ett bra tag. Efter ex antal timmar så kom pappas fru och vi blev insläppta strax därefter. Läkaren presenterade sig för mig och sträckte sen fram handen till Mona(som ppapas fru heter) och sa: "Det här är mamma antar jag?". Jag och Mona tittade på varandra. Vi har aldrig riktigt haft en sådan relation att jag ens tyckt att hon varit en förälder till mig eftersom jag inte är uppvuxen med henne och pappa. Men då hade jag bott hos dem i två år ungefär. Så det kändes ok. Jag svarade: "Jaa, typ." Vi tittade på varandra och skrattade, mammatyp. Jaa, det är väl det hon är. Efter det har jag sagt mammatyp när jag pratar om henne. Nog om det. Jag skickade iallafall ett sms till henne idag och frågade om hon och pappa hade en oljelampa över till mig för jag vill verkligen ha en. Dem har ju massa konstiga gamla saker hemma så jag tänkte att dem inte skulle bli direkt ledsna om dem slapp en. Hon svarade att hon skulle kolla.


Ungefär klockan halv sju plingade det på dörren. Jag är ensam hemma ikväll för sambo är på hockey. Jag öppnar aldrig dörren när jag är ensam hemma. Men jag kikade i titthålet och där stod mammatyp och pappa. Med en ny oljelampa till mig. Tänk vad bortskämd man är ibland. Den var ju himlans fin också. Jag blev så lycklig. Tänk, vad lyllos mig som har så underbara föräldrar. Tänka sig.


  


Såhär blev det iallafall till slut efter att pappa satt ihop den och upptäckt att hela ställningen var sned. Han var tvungen att böja till, fixa, trixa och fylla på olja. Men nu. Nu står den där på hyllan och brinner fint. Den gör mig glad och får mig att känna mig älskad. Faktiskt. Jag gillar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 16 februari 2015 13:00

Hej min fina Blogg. Förlåt för att jag gömt dig i mina understa mest nedgrävda tankar och planer. Jag har längtat så mycket efter dig. Jag har låtit vatten rinna under broar och tid har blivit en evighet. Jag behövde bli lite hel igen efter Charlie k...

Av Isabella - 14 november 2013 05:26

Jag känner bloggens lockrop. Jag vill inte vara utan den, och nu har jag nog blivit tillräckligt lugn igen. Det var ett helvete att ta mig från trasig till relativt hel igen. Jag välkomnar mig. Och Dig! ...

Av Isabella - 3 januari 2013 19:51

Ja, det här med att somna i vagnen gick sådär. Jag fick panik efter fem minuters skrikande och tänkte "herreguuud, han kan ske är för liten. Jag kanske inte kan pressa så här hårt från början??". Så vi va på bvc igår och idag. Då frågade jag hur vi s...

Av Isabella - 1 januari 2013 19:34

Nu har jag nattat bebisen i vagnen i hallen. Förhoppningsvis får han sova ordentligt ett tag nu. För han har slutat skrika oss döva på kvällarna, men också slutat sova. Typ helt. Han vaknar till minst en gång i timmen. Gnyr, gnäller, vädjar till oss ...

Av Isabella - 14 december 2012 13:16

Idag kommer det en försäkringsrådgivare till oss och ska prata försäkringar. Fan va vuxet. Tänk. Jag. Vuxen? Haha!...

Ovido - Quiz & Flashcards