Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Isabella - 15 juni 2011 18:20

Det händes bra idag. Det kändes bra att se Juholt.


Det känns skit att den där äckliga Hägglund ens får komma in innanför dörrarna i riksdagen. Men det är klart, om jag får bestämma allt ensam så är det något som kallas för... Hmm..? Hjälp mig här nu, vad är ordet jag letar efter?


Jo! Just det. Diktatur! Vilket jag är mindre glad i.


Av Isabella - 15 juni 2011 14:10

Idag va jag på mvc för sista gången här i stockholm. Har en tid bokad den 23.e uppe i hudik. Pia (som barnmorskan heter) tog alla prover som hon brukar och nu hade jag tydligen lite högt blodsocker. Så imorgon ska jag till vc för att kolla sockerbelastningen. Hoppas det ser bra ut för om det inte gör det så kan man bli tvungen att bli igångsatt sa Pia. Oj. Jaja. Hellre igångsatt än att det blir knas.


Hon skulle ta pulsen på bebis också. Bebis tycker mindre bra om att man bökar med honom. Han blir skit-sur och puttas med armarna. Jag kan nästan se honom därinne hur han undrar va i helvete det är som försigår därute och spjärnar ifrån. Så efter att Pia mätt och kollat om han fortfarande ligger fixerat så hade han en puls på 160. Brukar ligga på 130. Oups. Plus att så fort hon satte mackapären (ingen aning om vad den kan heta) som man lyssnar med mot magen så boxade han bort den. "Komma här och..." Han är en galning. Så jag fick snällt gå ut på prommis och lugna ner honom för att lite senare lyssna på hjärtat.


Jag kom tillbaka och då va pulsen på 134, alldeles lagom. Nice.


Fick veta att man får ersättning när man föder utanför hemlänet. Även om man inte är ditskickad utan som vi, vill föda i annat län. Ska ringa om det där imorgon. Man kunde t.o.m få ersättning för pengar man betalar på patient-hotellet. Också nice.

Ovido - Quiz & Flashcards