Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Isabella - 21 mars 2011 11:38

Ibland blir jag trött. Ofta blir jag trött. Vad är det för fel på människor som tror att det är ok att låta sina fördommar gå ut över sina handlingar? Jag har också fördommar, antagligen fler och större än dem flesta i min närhet har. Men jag låter de inte gro. Jag vet att de bara är fördommar. Jag tänker på att dem finns och kväver dem. Varje dag. Men, så finns det ju dem som tycker att fördommar får man ha för det är ju sanning. Det är sanning att invandrare har en kvinnofientlig kultur. Det är sanning att alla romer snor. Det som är värst är den som bor i någon random jävla svennebanan- förort (läs typ Tullinge, stuvsta, solna o.s.v.) säger med trygghet och säkerhet i rösten "alla vet ju att det är så".


Really? Alla vet det? Hm? Jag vet inte det. Jag känner inte tillräckligt med varken romer eller invandrare för att kunna göra den bedömningen. Jag gick i gymnasiet med fem kurder, tjejer, dem blev inte mördade av varken sina bröder, farbröder eller fädrer. Dem hade en tid där dem skulle vara hemma på kvällarna och dem fick inte ränna ute på helgerna. Deras föräldrar betalade hela deras utbildning för att dem ska kunna studera på högskolenivå och inte ha skulder. Thats it. Jag har inga belägg för att påstå att ett visst folkslag skulle bete sig på varken det ena eller det andra sättet. Men det är klart, "alla vet det" funkar ju för att försvara sina fördommar uppenbarligen.


Alla vet att det bara är blattar (eller turkar som folk har för vana att säga, vare sig du är från afrika eller grekland) som felparkerar med flit. Hur orkar man ens lägga ner energi på om det är en blatte eller ej? Människan är dum i huvudet, och ärligt talat så tycker inte jag heller om människor som är dumma i huvudet. Det är ju självklart bara blattar som förnedrar och förtrycker sina kvinnor. Dem där anabola-stinna svennarna som slår och låser in sina brudar då? Om vi ändå låter fördommarna flöda? Alla vet ju att det är så!


Alla vet ju att det är majoriteten blattar som sitter inne. Jo, ok. Det är majoriteten med utländsk härkomst, vilket betyder att deras familjer flytt från en vardag som antagligen inte ser ut riktigt som här. Till att bo fattigt och ha väldigt små förutsättningar att lyckas här. Dem har lärt sig att alla vet. Alla vet det.


Men om vi ändå ska kategorisera, så undrar jag om någon vet vad majoriteten som sitter inne har för kön..? 93 procent är män. Jajjemen. 93 procent. Så om vi vänder på det så är det ni, idioter till män som kostar samhället massa jävligt onödiga pengar. Vi skulle klara oss ganska bra om vi bara hade ett antal spermier att hålla oss levande med, så kan vi bara göra abort när vi vet att det är en pojke vi är gravida med. Problemet löst. Alla vet ju det!

Ovido - Quiz & Flashcards