Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Isabella - 6 mars 2011 18:01

Nu sitter jag i vår soffa som står mitt i kaoset i vårat nya hem. Soffan har ingen klädsel. Den åker runt i en tvättmaskin i tvättstugan två trappor ner. Det ser ut som fylttpoolen spytt rakt ut hemma hos oss. Det är ingen ordning på allting och man hittar inte vart enda dugg. Sambo wowar vid köksbordet, för vi har inte fått ihop hans skrivbord på rätt plats. Mest för att det inte finns plats. Någonstans. Men det är ruskigt härligt här. Härligt att man ser pendeln svischa förbi alldeles precis utanför men det är trots det alldeles tyst här där jag sitter. Hugo har däckat under en kudde som står lutad mot soffan. Optimus ligger och blinkar på en flyttkartong som ligger lagom högt uppe. Bebis ligger och sparkar mot ömsom revben, ömsom kissblåsa. Min lilla som ligger där inne och får mig att må skit. Mår skit, skit, skit hela dagarna, men fan va vad det är värt det.


Igår spydde jag fem gånger. Jag är glad att jag inte spydde på Ica maxi. När jag spyr så mycket så ser jag död ut. Alltså, död på riktigt. Mamma frågade om jag var trött, jag svarade med en blick. Hon sa att hon absolut såg det. Kul, kul. Sambo och jag satt i soffan i morse och tittade på tv. Han tittade på mig och skrattade till. Jag frågade vad han skrattade åt. Han svarade, för att du är vit, jättevit. Överallt. förutom runt ögonen, där är du kolsvart. Tjoho tänkte jag. Grejt att se ut som ett tjockt spöke.


En kul grej är Samuel. Han är jävligt grejt däremot. Jag diggar honom som fan. Vi gick runt på vår gård och letade siffror på portar. Han hittade alla. När vi kom till port tio så såg jag att siffran var bortsliten. Han sa att vi var tvugna att leta. Tian, vi måste hitta tian sa han och sprang. Han snubblade till och landade med hela framsidan av kroppen i en ispöl. Han höll upp armarna, för gud förbjude att händerna skulle bli blöta. (Hmmm..?) Jag lyfte honom ur pölen. Han huttrade fram, hämta lite papper. Jag skrattade. Jättehögt. Där stod han och huttrade och jag skrattade. Jag tänkte att lite papper räcker nog inte min lilla kompis vi får hämta en slammsugare så kanske du blir torr. Sötjävel. Honom älskar jag, mycket. Han tog min hand och så gick vi tillbaka till dem andra.

Ovido - Quiz & Flashcards