Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Isabella - 3 mars 2011 10:59

Nu har vi börjat flytta saker. Min dator bl.a vilket betyder att nu har vi flyttat på riktigt. Där min dator är där är mitt hem. Hao! Katterna flyttades igår. Optimus har varit vaken hela natten och skrikit, undersökt, glidit fram och tillbaka på golvet, rotat, lekt med diverse saker (bl.a. en gammal makaron från dem som bodde här innan, jum, jum.) och bara varit skitjobbig hela jävla natten. Det betyder att han inte sovit så mycket som han borde och behöver. Det kommer leda till att han pratar osammanhängande och börjar rabbla konspirationsteorier. Då måste jag få honom att lämna huset. (Dem som följer big brother hajjar det sistnämnda.)


Hugo har legat på två olika ställen. Har han inte legat på det ena stället så har han garanterat legat på det andra. Mina skitkorvar. Fan vad man kan älska något så fånigt som katter.


Jag var på mvc idag. Jag hatar offeciellt mvc. Jag trodde att jag hade tid hos läkaren idag. Det var igår. Det var inte deras fel, jag har mig själv att skylla som skelögd kollar på kalendern och tror det står torsdag när det står onsdag. Det är inte därifrån hatet kommer. Jag sittter där och tror att jag har tid, en barnmorska berättar att så inte är fallet. Irritation. Hon säger att Pia har tid så hon kommer lösa det. Irritationen ändå kvar. Kommer in till Pia, Pia säger att hon och jag ska ses på måndag. Och? Och?? Vem bryr sig?? Ilska kommer bubblande. Jag ska träffa en läkare hackar jag fram mellan darrningarna på hakan. Jahaja, ja. Tyvärr, finns inga tider, får bli den sextonde. Nu, hat. Hat, hat, hat! Gråt. Gråt, gråt, gråt. Oj, säger hon. Hade du ketoner med ett värde på fyra sist du va här? Jag vet inte. Rikligt sa hon bara. Jag vet inte. Konstigt svarar hon, då borde du fått dropp. Det är ju inte bra för barnet. Dumma jävla kossa tänker jag. Dumma, fula äckliga kossa. Hat! Hat, hat, hat, hat! Hon tittar på stickan, och kvittrar att nu är det inte lika högt och det var ju bra.


Jävla skit. Fan! Jag är så jävla trött på detta. Det innebär att jag måste gå till vårdcentralen på måndag och träffa någon jävla random läkare där. Sen den sextonde måste jag träffa en ny läkare. Suck och stön, jävla kön!


Jag vet som vuxen att det är mitt ansvar att hålla reda på mina egna läkartider. Jag fattar att dem inte bara, vips, ska lösa allt när jag ställer till det. men jag hatar dem nu. Det tänker jag fortsätta med tills det går över. ketchup, ketchup, punkt!

Ovido - Quiz & Flashcards