Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Isabella - 11 februari 2010 13:20

Jag tror att människor hakat upp sig alldeles för mycket på vad de "är". Jag förstår inte. Vaddå "är"? Som att det var något absolut.

Det går väl att ändra på?


Det gäller bara att man bestämmer sig. Att vilja, att orka, att hitta inspiration till det, kanske inte är det lättaste. Som till exempel, så vill jag inte sluta röka. Jag gillar att röka. Jag tycker om att röka, och framför allt tycker jag lite extra mycket om rökare överlag. Mest av allt vill jag att man inte ska bli sjuk av att röka, mycket mer än jag vill sluta röka. Jag vill tydligen vara rökare mer än jag vill vara icke-rökare, annars hade jag slutat. Denna filosofi gäller nästan allt. Som att gå ner i vikt, vara positiv, vara trevlig, våga lita på folk, våga ringa obekväma samtal, prata inför en folkmassa, be om ursäkt, inte tycka om sig själv o.s.v Dessa saker kommer inte av sig själv en dag när man gnuggar bort ögon-bajset en morgon. Dessa saker får man bestämma sig för eller bestämma sig för att inte. Svårare eller mer komplicerat än så är det inte.


Pungt slut!


Ps. Min sanning är så klart den enda rätta!   


Ps2. Va i helvete är detta för nedrans smiley??? -->  <--WTF?

Ovido - Quiz & Flashcards