Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Isabella - 9 februari 2010 10:09

Jag tillhör arbetarrörelsen.


Det gör mig stolt.


Jag jobbar hårt för rättvisa. Jag anpassar mig för att alla ska få det stöd de behöver (ibland kräver). Jag sliter för solidaritet. Jag strider för att vår tillvaro tillsammans ska bli en där vi möts, som lika. Jag krigar för att lagar och avtal skall följas.


Jag tillhör arbetarrörelsen.


Det gör mig glad.


Jag går med fanan högt första maj. Jag håller hårt i den där den vajar i vinden, längst fram i tåget. Jag svettas blod för att marschera genom vårat våriga Stockholm. Med mod går jag med röd tröja och visar var jag står i denna oroliga värld. Skrattandes firar jag första maj, för i Sverige kan vi det.


Jag tillhör arbetarrörelsen.


Det gör mig lycklig!


Jag lär mig av mina kamrater. Mina kamrater lär av mig. Det är lycka.

Ovido - Quiz & Flashcards