Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Isabella - 14 oktober 2011 10:32

Från förra helgen när sambo bestämde sig för att festa sig hela vägen till finland. Fy vad jag var avundsjuk. Jag ville också gå på fotboll ju. Suck! Så jag och Elvis begav oss iväg för första bortasovningen. Som självklart fick bli hos hans och min moster. Hon kan det där med ungar så jag visste att vi skulle vara i utmärkt sällskap. Vi hade skit-mysigt. Både jag och Elvis. Elvis log sitt största "Hej-jag-känner-igen-dig-leende" så fort han såg Ringring. Så himla härligt att se att han känner igen någon annan förutom hans föräldrar.


 Elvis hjärtar moster!


Sen kom morsan och hämtade oss och så börnade vi till Rimbo. Både jag och Elvis var helt slut när vi kom dit, så han somnade till och från mest hela tiden, sen nattade jag honom i hans mosters säng, där vi sov tills hon och hennes kompis kom hem. Hillevis kompis Emilia. Ja, vad finns det att säga förutom att hon snarkar som en trädfällare. Jag sov nada. Elvis sov ryckigt och drömigt. Vi gav upp det där med sömn vid halv åtta på morgonen, efter en hel natt av timmerdragande och Hillevis smaskande småprat (i sömnen).


  Här vilar han i sin mormors "säng". Ja, säng och säng? Soffa. Men ja, säng. Fast soffa. Och ibland säng.


  Jag hade längtat sönder mig efter min fina hundis. Ååå, jag ville bara ta med henne hem till oss. När hon satte sig framför Elvan när han små-gurglade och satte huvudet på snedden, höger, vänster, höger, vänster. Jag älskar henne så himlans mycket!


Jag bestämde att nu aer det nokk och åkte hem på lördagen. Vi sov som klubbade sälar. Både jag och vispis. Visp på pappas sida, jag i vinterkläder under mitt täcke på min sida. Mums.


Sen kom Henke hem vid halv tolv. Med en parfym till mig. Gulliga, fina han. Han däremot luktade som tre dagars fylla luktar. Starkt. Tror inte han luktade o-alkohol förän närmare kväll, typ vid åtta alltså. Men han hade haft kul, det är det viktigaste!


Sååååå, det var min och Elvis första sova-borta upplevelse. Det var spännande.

Ovido - Quiz & Flashcards