Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Isabella - 6 juli 2010 18:53

Fy, det gör ont. En stund på natten, men nästan inget på dagen. Det gör ont att en människa njuter av att såra. Njuter av hämnd. Hämnd för att det gjort ont. Hämnd, fast i ett försökt att undangömma. Pitty the fool. Pitty the fool, för chansen kommer aldrig åter. Aldrig åter igen. Aldrig för sin egen skull, men glömmer att besluten inte bara är ens egna. Att i sig, i sina beslut, i sitt ansvar ligger någon annans framtid. Någon annan, som kanske saknar. Som kanske kommer känna sig en aningen tom, en aningen undrande. Kanske inte, vad vet jag. Men det bara kryper under min hud och gör ont. Det gör ont att bli raderad ur en människa, eller att inte kunna utan komplikationer lämna lite glädjespår. För jag tror att bilden har förvrängts lite, likt picasso. Åt båda hållen. Från båda parter. Från de allierade, till de mina. Från de dina till de allierade. Synd. Det liksom kryper in lite sorg och gör ont inuti mig. Liksom i hjärtat.

Av Isabella - 6 juli 2010 13:15

Som vi alla vet, för det går ju inte att undgå att höra om det, så har Gudrun valt att elda pengar idag. Som hon sa, 100.000:- i pr under ett valår är niente. Partierna lägger ut miljonbelopp under ett valår i pr. Så vad gör Gudrun? Jo, hon eldar upp de. Och iochmed det får hon mer pr än något annat parti. Jag gillar Gudrun, hon har stake! För att inte prata om grabbarna som valde att ge bort pengarna istället för att köpa en båt. (För pengar som de tjänat mer än kvinnor, orättfärdigt.) I like! Mer sånt detta val.


http://www.youtube.com/watch?v=fCs1NO96xZc

Ovido - Quiz & Flashcards