Alla inlägg den 21 november 2010

Av Isabella - 21 november 2010 20:22

        

Idag börjar vecka tio. Alltså 9+0. Illamåendet hånler så fort jag öppnar mina blå. Vilket är mindre trevligt. Imorgon ska jag på inskrivning på mödravårdcentralen. Det ska bli skönt att ha det gjort. Nu tänker jag börja ta kort på magen. Den putar ju mer än vad jag trodde. Bilden bredvid är en tio-veckors-bebis i magen. Lennart Nilssons bild såklart.


                                                           

Jag och sambo aka farsan till mitt utomäktenskapliga barn har idag varit och handlat lite julsaker. Typ töntiga porslinstomtar, julgodisskål, julgransmatta, julklappsapapper, julgardiner och en massa annat som hör julen till. Jag ville verkligen hitta grinchen och en julsaga till ett asbra pris. Helst gratis. Men att försöka hitta julfilmer veckan innan första advent till bra priser är omöjligt, det vet jag ju. Vi kollade på julgran också. Jag tycker plast är bra. Sambo ville egentligen ha riktig, men våran lilla plutt optimus kommer nog att äta upp granen i tron om att granen är ett offer han jagat tag på. Kommer aldrig funka. Optimus i en gren och sen inte ett enda barr kvar på granen. Miljoner barr på golvet däremot. Nej tack. Så plast it is. Jag ville ha rosa. Sambo ville inte ha rosa. Jag ville ha vit, sambo tyckte det lät bättre än rosa, men ändå inte helt övertygad. Jag tyckte vi kunde kompromissa. Det blir en grön och en vit. Vi får köra varannat år helt enkelt. Jag kommer forhoppningsvis skita i vad det är för gran i framtiden. Men just i år vill jag bestämma allt. Extra mycket. Kan det bero på att jag är ett fläskigt gravvo..? I think so.


                 

Optimus är en liten skit än så länge. Han har matsmulor runt hela munnen när han ätit och fattar inte att han kanske ska försöka tvätta sig lite. Hugo som är tolv tycker att optimus är rena rama pelle snusk (han som lät naglar och hår att växa och vägrade tvätta sig) och försöker hålla sig så långt borta från optimus som han bara kan. Hugo håller reda på sin päls med största vördnad och kärlek. Han ser ut som en boll av änglahår. Optimus förfaller. Han har stora kockor av trassligt svart päls. Jag fick nog och klippte honom. Nu gar han kala fläckar lite här och var.

Ovido - Quiz & Flashcards