Alla inlägg den 16 november 2010

Nu!

Av Isabella - 16 november 2010 08:47

Är det dags. Kära ni som läser min blogg, det är så här förstår ni. Att jag. Och min underbara sambo. Har otuktat på ett sådant sätt att. Det blivit ett litet hallon i mig. Vi ska ha barn. Jag ska bli morsa. Jajjemensan. Jävligt konstigt. Men nu kör vi. Vuxenpoäng så det skriker om det. Så nu kommer det antagligen skrivas en del om graviditeten här. Hoppas ni står ut med det. Vill inte att detta skall komenteras på facebook. Vi vill inte skriva om det där än. Hoppas detta respekteras. Ni får däremot berätta för era vänner och skriva i era bloggar om det om ni känner för det.


Jag är i vecka nio nu. Alltså, 8+3 som man tydligen ska säga. BF (bräknat förlossningsdatum) är den 25.e juni. Så runt midsommar nästa år så ska vi bli föräldrar. Vi komer att bli awsome föräldrar tror jag. Vi har bestämt oss för att föda i hudiksvall. Henrik är född där och det är där som jag vill ha mina kossor. Plus att här i stockholm så är sjukhusen så jävla fulla och jag har en mardröm om att behöva föda i en smutsig korridor någonstans. I Hudiksvall kommer jag att passas på som en prinsessa som min barnmorska sa till mig. Hon är snäll by the way. Jag diggar barnmorskor. De är sådanna där härliga människor som man önskar att man var själv.


Jag tänkte att jag ska börja ta bilder på magen i vecka tio. Får se om det blir så. Just nu är jag bara fläskig. Jag har två par byxor som jag får på mig. Båda "mjukisbyxor". Har beställt mammatights, så jag har något att ha på mig när man går utanför dörren också. Mona, min mammatyp (som för övrigt blev lyckligast om man ska dömma utifrån reaktion, hoppade, skrek, grät, så min pappa till slut fick hålla i henne) sa "lyllos dig, du får vara gravid när det finns snygga träningskläder och tights att ha på sig utan att se konstig ut".


Jag har ett illamående som inte verkar ge sig. Jag spyr minst en gång om dagen. Jag kan knappt äta något utan att få kvälvningar. Så jag har varit sjukskriven två veckor, det är mindre underbart att jobba i en bagerifabrik när man vill spy konstant. Var hos läkaren igår och blev sjukskriven två veckor till vilket är väldigt skönt. Så jag slipper gå och oroa mig för jobbet.


Detta kan jag äta och dricka:

Havregrynsgröt

Knäckebröd med bara smör

Morot

Pasta

Ris

Köttfärs

Korv (men bara till middag)

De flesta frysta grönsaker

Kolsyrat vatten

Mjölk


Detta kan jag inte äta och dricka:

Resten


Jag lovar att jag ska bli bättre på att uppdatera.


Ovido - Quiz & Flashcards